SELAMAT HARI RAYA!!!!

written by hasya_rmshy On 11:41 PM




1432H... Syawal menjelang...ramadhan meninggalkan kita.. sebulan berpuasa dirasakan cepat sangat berlalu.. tidak puas rasanya melalui ramadhan tahun ni... diharapkan segala yang dilakukan sepanjang ramadhan mendapat rahmat dan berkat daripada Dia yang Maha Kuasa.. terasa seperti ada yang tertinggal.. seperti ada sesuatu yang tertinggal.. yang masih belum dilaksana... hanya petunjuk dan hidayah dipinta agar semuanya berjalan lancar... 


Macam biasa... tidak membeli baju baru tahun ni.. hanya Azraei dapat berpasang-pasang.. bukan ape... baju mak n ayah dalam almari tersimpan x berpakai... masih banyak yang masih cantik dan baru sekali saje dipakai.. jadi.. daripada membazir... baik kite berjimat.. balance duit.. boleh buat apa yang patut... hehehe.. persiapan raye ala kadar.. bukan sebab ape.. sibuk buat persiapan nak pindah rumah baru... lambat sgt rasanye nk terima kunci... harap2 dapat cepat... boleh cepat2 buat apa yang patut sebelum pindah... setakat ni br bel langsir, kipas dan lampu... yang lain.. tunggu dpt kunci... maklumla.. beli awl2 nk letak mane... rumah yang duduk skrg dh xde space... harap2.. persiapan pindah nnt cukupla.. malah harap2 jugak bile dpt kunci rumah nnt xde pape masalah yg menyebabkan kene delay pindah.. 


jadi... setelah selesai persiapan yang tu.. baru la leh fokus tuk raye... n skarang dh berada di kampung.. mesti la blk kg mase raye.. br rasa kesyahduan di pagi syawal... hihihi... skrg ni sekeluarga tgh menganyam sarung ketupat... mmm.. mimpi adik di siang hari.. tetibe blk bwk daun kelapa... jenuh la mengingat semula cara menganyam... maklumla.. dh lama sgt xbuat mende2 nih.. kan ade ketupat mini.. ketupat nona... hehehe.... jadi sarung dh nk siap.. petang hari tasyrik tuh... mule nk memasak rendang dan kuah kacang.. pg2 raye buat kuah lontong... mmm.. semua kawan2 ketupat... rebus ketupat... mmm.. mlm raya la... seronok jugak dapat buat perkara yg dh lama kite tinggalkan... semoga syawal kita juga dalam rahmat Allah... semoga segalanya terpelihara dan kite tidak akan lupa amalan sepankang ramadhan... sb banyak yg boleh kite teruskan sampai bile2... contohnya sembahyang sunat... tadarus... mmmm... akhir kata..
SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR DAN BATIN

####   walaupun raya kali ni diiringi kerja yang perlu disiapkan sebelum sesi persekolahan semester baru bermula... 

Reactions: 

0 feedbacks

Post a Comment